Cień sylwetki Ross’a Lovegrove’a

Cień sylwetki Ross’a Lovegrove’a
Ross Lovegrove lider wzornictwa przemysłowego na świecie. Swoją karierę rozpoczął w latach 80, projektując dla Apple Computers i Sony. Jego prace znajdują się w najważniejszych Muzeach świata np. Museum w Londynie, Centre Pompidu w Paryżu czy Museum of Modern Art w Nowym Jorku.

“Kiedy ktoś zajmuje się trójwymiarowymi strukturami i powierzchniami – jak w architekturze i rzeźbie – wtedy tworzy się emocjonalna więź, która zamknięta jest przez wewnętrzny instynkt. Poza sferą racjonalnego umysłu osiągany jest nowy poziom ciekawości w relacji człowieka z masą.”
“Pracuję poza kulturą, zawsze długodystansowo, muszę dostarczyć serwis drukarek Poznań wysokiej jakości projekt o najwyższej możliwej przejrzystości koncepcji, w innym razie praca stanie się frustrująca i trudna do zrozumienia.”
“Staram się pozostać skromny i pracować efektywnie, aby moje prace nie przekształciły się w anonimowe biuro doradztwa w sprawach designu. Cała konceptualna praca, która wychodzi z mojej pracowni, powstaje dzięki ogromnemu oddaniu się kreatywności i osobistemu poświęceniu. Chcąc powiększyć potencjał mojego zawodu, zbliżam się do sztuki publicznej i architektury. Trzeba jednak żyć nieustannie na krawędzi sukcesu i porażki, aby poczuć, że się żyje.”

“Próbuję tworzyć tylko ciekawe rzeczy, które przyciągają tylko ciekawych klientów, być uprzejmy i nowoczesny, i cieszyć się możliwościami naszych czasów.”
“Edukowanie klienta przed pracą z nim, aby wynieść go na poziom rozumienia designu oraz świadomości kulturalnej, aby móc projektować, wspólnie tworzyć i komunikować piękne pomysły, to bardzo ciężka praca. Jest tylko kilka firm, które wykazują się takim podejściem. Vitra w Szwajcarii, Apple Computers albo Issey Miyake są na szczycie tej listy. Dzięki nim, dzięki ich wyrafinowaniu i wyczuciu projektu, praca, którą wykonujesz i sposób w jaki jest prezentowana, osiąga najwyższy poziom.”

“Koncepcje, takie jak esencjonalizm organiczny, dematerializacja itp. mają swój udział w nowej ekonomii poprzez proponowanie efektywności (jak najwięcej z niczego). Uważam te koncepcje za inteligentne i bliższe naturze niż moda.”



Komentarze