Kamienice

E-masło przychodzi samo

E-masło przychodzi samo
W zamożnych domach codzienne sprawunki przynosiła kiedyś do domu gosposia. Teraz może robić to goniec z internetowego sklepu. Chętnych na taką usługę powoli przybywa, ale nie wszystkie duże sklepy zdecydowały się na sprzedaż chleba i pietruszki on-line. Te, które to zrobiły – zaczynają liczyć zyski.

Kradną u siebie

Kradną u siebie
Ponad 35 mln euro ukradli ze sklepów w ubiegłym roku Europejczycy. Tak wynika z raportu Centem for Retail Research. Przez złodziei Polska traci co roku ok. 1,29 proc. przychodów.

Mleczny sukces

Mleczny sukces
Żadne praliny, batoniki czy cukierki nie zastąpią prawdziwej tabliczki czekolady. Jeden z najbardziej podstawowych produktów z półki ze słodyczami ma się całkiem nieźle. Stabilną pozycję czekolady potwierdzają badania.

Pogoń marmolady

Dżemowym eldorado można nazwać polski rynek produktów, do którego zaliczają się między innymi konfitury czy marmolady. Jemy ich coraz więcej. Najwyraźniej poszerzyć też trzeba będzie w sklepach półki z prażonymi owocami bo i o nie klienci pytają coraz częściej.

Ekskluzywna pleśń

Ekskluzywna pleśń
Sklepy detaliczne* sprzedają rocznie prawie 6 ton sera pleśniowego (sierpień 2005 – lipiec 2006), co oznacza, że statystyczny Polak zjada ok. 150g rocznie. Jest to mniej więcej jedno średnie opakowanie. To bardzo mało w porównaniu z innymi segmentami sera.

Światowy Dzień Mleka

Światowy Dzień Mleka
Jak sie okazuje nawet mleko może mieć swój wielki dzień w roku. Organizatorem tego ogólnopolskiego święta jest znana spółdzielnia mleczarska SM Mlekovita. Dla uczestników oraz gości imprezy przewidziano nie tylko liczne atrakcje artystyczne, ale także konkursy z nagrodami oraz degustacje najróżniejszych mleczarskich produktów.

Mrożonki pełne natury

Mrożonki pełne natury
Mrożonki, w skład których możemy zaliczyć mrożone warzywa, dania gotowe, mieszanki, owoce, zupy oraz warzywa przetworzone są kategorią rosnącą od wielu lat. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, czyli w okresie od września 2005 do sierpnia 2006, w porównaniu do takiego samego okresu rok wcześniej, rynek ten odnotował 8,4% wzrostu wielkościowego i 9,4% wartościowego.