Miasto

Kawa rozpuszczalna

Kawa rozpuszczalna
Według ACNielsen rynek tradycyjnej kawy rozpuszczalnej wart był w okresie badawczym od czerwca 2005 do maja 2006 - 602.660.280zł. W tym okresie sprzedano 2.506.312,07 kg tej kawy. Segment kawy rozpuszczalnej zajmuje 11,5% pod względem ilości oraz 35,4% pod względem wartości sprzedaży w rynku kawy ogółem. Kawę rozpuszczalną tradycyjną najczęściej kupujemy w hipermarketach (32,6%) oraz w supermarketach (27,1%) – dane za okres czerwiec’05 - maj’06, ujęcie wartościowe. Na handel tradycyjny przypada 40,3% sprzedaży, z czego średnie sklepy spożywcze generują 15,7%, małe sklepy spożywcze 13,8%, duże sklepy spożywcze 10% a winno cukiernicze tylko 0,8%.

Kawowy zawrót głowy - rynek kawy w Polsce

Kawowy zawrót głowy - rynek kawy w Polsce
Kawa dla wielu osób ma w sobie coś romantycznego, jest nie tylko elementem porannego przebudzenia, ale i czymś więcej. Picie kawy może kojarzyć się z chwilami spędzonymi z przyjaciółmi, urlopem czy domem. Każdy człowiek to inny świat. Może się zdarzyć, że filiżanka kawy wypita w towarzystwie kogoś szczególnego zostanie zapamiętana do końca życia. W Polsce zmieniają się przyzwyczajenia Polaków co do sposobów picia i parzenia kawy. Coraz częściej spotkać można w prasie kobiecej przepisy na rozmaite sposoby jej przyrządzania. Do świata kawy wkraczają nowe zwyczaje.

Czy nie zapomniałeś, że jesteś częścią Ziemi?

Czy nie zapomniałeś, że jesteś częścią Ziemi?
W kawiarni „mała litera” w budynku odbyły się niedawno jednodniowe warsztaty prowadzone przez Łukasza Nowackiego z Fundacji Transformacja. Wydarzenie poświęcone było twórczości Fuller’a, a jednocześnie ściśle wiązało się z niedawno powstałą fundacją. Osoby, które brały udział w warsztatach obejrzały projekcję wywiadu z amerykańskim architektem, uczestniczyły w panelu dyskusyjnym „Doing MORE with LESS” oraz konstruowały kopułę geodezyjną.

Dotyk Kobiety

Dotyk Kobiety
Sztuka jest rozmową. Rozmowa jest kompromisem, wymianą energii. Ktoś ustępuje. Czasem to płótno, glina, czasem forma, czasem funkcja. Bez tego łyżeczka nigdy nie zostałaby łyżeczką, a trawa nie zgodziłaby się na wybudowanie na jej miejscu domu.

ZAOPATRZENIE z prognozą w ręku - handel w upały

Tegoroczne lato zapowiada się wyjątkowo gorąco i sucho. Już teraz warto pomyśleć o zaopatrzeniu sklepów i hurtowni w wodę, piwo i lody, tak żebyśmy nie musieli szukać towaru w największe upały. Jak to zrobić? Najlepiej oglądać prognozy pogody.

Najlepiej smakuje po...

Najlepiej smakuje po...
Palenie zabija! Palenie powoduje choroby serca! - mimo krzyczących z opakowań papierosów groźnych ostrzeżeń, papierosy sprzedają się w Polsce dobrze. Choć mamy zdolność do szybkiego przyjmowania zachodnich wzorców, to jak na razie przed modą na niepalenie skutecznie się bronimy. Polski rynek tytoniowy pozostaje wciąż bardzo atrakcyjny dla wielkich koncernów tytoniowych. Biją się o niego, nie tylko między sobą ale i z podwyższającym akcyzę na ich wyroby rządem.

Globalna rewolucja na talerzu - rynek zup, bulionów, dań gotowych, sosów, fixów i pieczywa chrupkiego w Polsce

Globalna rewolucja na talerzu - rynek zup, bulionów, dań gotowych, sosów, fixów i pieczywa chrupkiego w Polsce
Życie w dzisiejszych czasach bardzo przyspieszyło. W rodzinach, w których oboje rodzice pracują, tradycyjne gotowanie jest bardzo trudne. Są panie domu, które przygotowują posiłki na kolejny dzień późnym wieczorem, jednak większości brakuje już na to energii. Z pomocą przychodzą zazwyczaj babcie, opiekunki i dochodzące gospodynie. Coraz więcej osób wybiera jednak dania gotowe.

Polak piecze sam

Choć w naszym kraju nie brakuje cukierni, Polacy wciąż sami chcą piec ciasta. Zapach świeżych wypieków pojawia się w naszych domach najczęściej w okolicy świąt. Teraz przed Wielkanocą wzrośnie więc sprzedaż ciast i deserów w proszku ułatwiających przygotowanie smakołyków.

Słony biznes

Słony biznes
Paprykowe, serowe i z cebulką – chipsy należą do najlepiej sprzedających się produktów w segmencie słonych przekąsek. Jednak na dynamicznym wzroście całej kategorii, starają sie też zarobić producenci paluszków i orzeszków. Czy oferowane przez nich innowacje mają szansę odnieść sukces?

Spaghetti czy risotto

Spaghetti czy risotto
Badanie rynku makaronów jest ogromnym wyzwaniem dla firmy badawczej. Rynek ten charakteryzuje się ogromną ilością producentów - rejestrowana jest sprzedaż dla kilkuset firm. Często są to małe, rodzinne firmy produkujące makarony na potrzeby lokalnego rynku dystrybuując swoje produkty tylko na obszarze kilku lub kilkunastu powiatów, czy jednego województwa.

Strony